Arama motoru optimizasyonu (SEO : Search Engine Optimization) web sitesinin ilgili aramalar için görünürlüğünü artırmak adına yapılan iyileştirme işlemlerini kapsar. Hiç kuşkusuz sayfaların arama sonuçlarında görünürlüğü ne kadar yüksek ise hem potansiyel hem de mevcut müşterileri çekme olasılığı da o kadar artar. 

Bu amaçla çok sayıda algoritma geliştirilmiştir. Arama algoritmaları; ilgili sayfaları bulmak ve kullanıcılara verimli bir arama deneyimi sağlamak için tasarlanmıştır. Sitenin ve içeriğin bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize edilmesi, sayfanın arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olur.

SEO dijital pazarlamanın temel bir parçası olarak kabul edilmektedir. Birçok e-ticaret sitesinde aramalarda üst sıralarda yer almak için bu çalışmalar yapılır. Arama işlemi genellikle saygın markalar için birincil organik trafik kaynağıdır ve diğer pazarlama kanallarını tamamlar. Arama sonuçlarında rakiplerine göre daha üst sırada görünürlük ve yüksek sıralama, işletmeye ait web sayfasının ziyaretçi trafiğini artıracak ve bu da işletmeye kâr olarak geri dönecektir.

Kısacası, SEO web sitesinin internette milyonlarca web sitesi içerisinde daha görünür olmasını sağlar ve bu da e-ticaret için yüksek gelir anlamına gelir.

 

Google Sitelerini Nasıl Sıralar?

Google, web sayfalarını listelemek için 3 temel adım atar: 

  1. Tüm web sitelerini tarar: sitelerdeki bağlantıları takip eder, sayfalarda ne olduğunu öğrenir.
  2. Tüm web sitelerini arşivler: tarama ile bir sayfa keşfedildikten sonra, Google sayfanın neyle ilgili olduğunu anlamaya çalışır, ardından metinleri, resimleri ve video dosyalarını sınıflandırarak dizininde arşivler/depolar.
  3. Web sayfalarını sıralayarak kullanıcılara sunar: bir kullanıcı bir arama yaptığında Google, dizinindeki en alakalı cevabı bulmak için pek çok algoritma ve faktörden yararlanır, en yüksek kalitede yanıtları belirler, belirli bir sıra dahilinde arama yapanlara sonuçları sunar.

 

E-Ticaret Sitesi ve SEO

E-ticaret sitesi aracılığı ile internetten ürün satan işletmelerin SEO çalışmalarına önem vermesi gerekir. Çünkü SEO çalışmaları ile e-ticaret siteleri arama motorlarında daha üst sıralarda görünür olmakta ve hedef kitlesinde yer alan kişilere daha kolay bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu nedenle bir e-ticaret sitesi kurmak isteyen işletmelerin SEO teknikleri hakkında bilgi sahibi ve E-Ticaret yazılımının da bu özelliğe sahip olması gerekir.

 

E-Ticarette SEO'nun Önemi

 Seo çalışmaları yapan e-ticaret siteleri birçok avantajlı durumdan yararlanmaktadır. Bunların bir kısmı aşağıda verilmiştir:

  • SEO çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının görünürlüğü artar.
  • SEO çalışmaları ile işletmeler hedef kitlelerinde yer alan kişilere daha kolay bir şekilde ulaşabilirler.
  • SEO’ya önem veren işletmeler rakipleri ile daha kolay bir şekilde rekabete girebilir.
  • Hedeflenen anahtar kelimeler sayesinde e-ticaret sitelerinin trafiği artış gösterir.
  • SEO çalışmaları ölçümlenebilir sonuçlar yaratmaktadır.
  • SEO sayesinde işletmeler ileriye yönelik yatırımlarına yön verebilmektedir.
  • SEO, firmaların uzun vadeli konumlandırılma fırsatından yararlanmasını sağlar.